جوامع میکروبی در فرآیند و پساب کارخانه های نمک زدایی آب دریا

نمک زدایی آب دریا در حال حاضر به طور گسترده به عنوان راه حلی برای نیاز روزافزون به آب آشامیدنی در نظر گرفته می شود. با این حال، برخلاف پیشرفت‌های سریع تکنولوژیکی در سراسر فرآیند نمک‌زدایی و گسترش امکانات نمک‌زدایی، اطلاعات زیادی در مورد اثرات زیست‌محیطی و اکولوژیکی بر اکوسیستم دریایی وجود ندارد. به طور خاص، اثرات تخلیه آب نمک و مواد شیمیایی، که به طور معمول در فرآیند نمک‌زدایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به خوبی مستند نشده‌اند.

در این فصل، ما داده‌های موجود را خلاصه می‌کنیم که اثرات نمک‌زدایی نمک‌زدایی و مواد شیمیایی، مانند منعقدکننده‌های مبتنی بر آهن و فسفونات آنتی‌اسکالانت‌های ، بر جوامع میکروبی آب دریای ساحلی را بررسی می‌کند.

میکسر استاتیک همزن ایستایی

General Static Mixing Technical Bulletin

داده‌ها شامل نتایج آزمایش‌های آزمایشگاهی در مقیاس بزرگ و اندازه‌گیری‌های درجا در اطراف کارخانه‌های نمک‌زدایی خروجی است . اثرات مشاهده شده می تواند فوری باشد، در مقیاس زمانی چند ساعته، بر عملکردهای متابولیکی مانند بهره وری اولیه و باکتریایی، و در مقیاس های زمانی طولانی تر از روزها تا هفته ها تأثیر می گذارد و بر ترکیب و ساختار جامعه تأثیر می گذارد. تغییرات خاص عمدتاً به مکان کارخانه، ظرفیت، استفاده از مواد شیمیایی و فن‌آوری‌های تخلیه (باز در مقابل آبریزش‌های غوطه‌ور) بستگی دارد. ما با شکاف هایی در دانش و توصیه هایی برای عملیات کارخانه SWRO نتیجه گیری می کنیم.